11 tipov, ako zlepšiť webovú stránku

Byť dnes na internete už nestačí. Ak chcete byť úspešní a vyniknúť, musíte návštevníkom internetu ponúknuť viac ako len elektronickú vizitku alebo predávajúci sklad tovaru. Prísť s novým nápadom pri plnení si množstva každodenných povinností, môže byť veľmi náročné. Keď si myslíte, že ste už vyčerpali všetky dostupné prostriedky a vašu prezentáciu na internete už nemáte čím obohatiť, nechajte sa inšpirovať nasledujúcimi riadkami.

WEB nie je vizitka, e-shop nie je sklad

Mnoho majiteľov prezentuje svoju firmu na internete webovou stránkou, ktorá pripomína skôr vizitku firmy. Nahodí na stránku kontakt, možno fakturačné údaje a informácie o tom, kedy a ako firma vznikla. Takáto prezentácia je pre návštevníka internetu bez akejkoľvek pridanej hodnoty a  prináša jej majiteľovi len minimálny zisk.

E-shop to má na internete o niečo jednoduchšie, ale stúpajúce nároky návštevníka internetu nútia aj v tejto oblasti podnikania začať rozmýšľať nad krokmi, ktoré vaše podnikanie posunú vpred.

Čas na zmenu

Počas rokov podnikania ste sa určite vypracovali na odborníkov v danej oblasti, ale tiež ste podľahli stereotypu. Pri presadzovaní svojich obchodných cieľov sa sústredíte na vlastné potreby. V snahe uspieť sledujete konkurenciu, ktorá zvyčajne zmýšľa a koná podobne ako vy.

Ak chcete naďalej zotrvať a uspieť v konkurenčnom súboji, prišiel čas na zmeny.

1.zmenou, ktorú musíte absolvovať, je zmeniť vaše zmýšľanie o vlastnom biznise. Nesnažte sa len predávať. Začnite sa na svoje podnikanie pozerať očami vašich klientov.

Úspech vášho podnikania na internete sa odráža v prepojení dizajnu, obsahu, predajnej stratégie a marketingu. Aby webová stránka naplnila svoj účel – predať tovar alebo službu a vytvoriť zisk – musí na potenciálneho zákazníka spraviť dobrý dojem, zaujať, vyvolať dôveru, preukázať vašu odbornosť a povedať, čo má urobiť.

Moderná webová stránka musí spĺňať niekoľko parametrov:

  • prívetivý dizajn (áno, napriek mnohým názorom má svoje opodstatnenie aj dizajn webovej stránky)
  • rýchle načítanie
  • jednoduchá navigácia
  • prehľadná a zrozumiteľná štruktúra
  • kvalitné informácie, ktoré sú pre návštevníka webu zrozumiteľné
  • výzva k akcii

Aj svet internetu podlieha módnym trendom, ale niektoré stratégie na prilákanie zákazníkov vo svete on-line ostanú vždy aktuálne. Stále existuje veľa spôsobov, ktorými viete svoju webovú stránku pre internetového návštevníka zatraktívniť.

Máte 10 sekúnd

hodiny-malo-casu_opt

Viete, ako dlho ostávajú užívatelia na webových stránkach? Používatelia opúšťajú zvyčajne webové stránky za 10-20 sekúnd. Stránky s jasne definovanou hodnotou si môžu udržať pozornosť ľudí dlhšie. Internetoví užívatelia sú ľudské bytosti a ich správanie je veľmi variabilné. Tak, ako sa ľudia ponáhľajú v reálnom živote, rovnako sa ponáhľajú aj užívatelia na webe.

Používatelia internetu sú dnes veľmi skeptickí. Ich skúsenosti sú ovplyvnené veľkým množstvom zle navrhnutých webových stránok. Ľudia vedia, že väčšina webových stránok je k ničomu a podľa toho sa správajú. Rýchlym odchodom chcú zabrániť plytvaniu svojho času a na zlých stránkach neostávajú viac ako je nevyhnutné.

1. Upútajte jedinečnosťou

jedinecnost-1_opt

Rozsudok nad vašou webovou stránkou vynesie užívateľ internetu za 10 sekúnd. Skúste si odpovedať na otázku potenciálneho návštevníka webu: „Prečo by som mal stráviť svoj čas na tejto stránke?“

Vaša odpoveď musí byť rýchla, jednoznačná a presvedčivá. Váš unikátny predajný výrok je kľúčom k vášmu úspechu. Pri formulácii predajného vyhlásenia sa sústreďte na svoje špecifiká, výhody, ktorými sa odlišujete od konkurencie. Pozor však, nenechajte sa strhnúť a neporovnávajte sa s konkurenciou a v žiadnom prípade ju neočierňujte . Negatívne vyhlásenia na stranu konkurencie môže potenciálny zákazník vnímať ako vaše vlastné negatíva.

Ak webová stránku prežije prvých 10 sekúnd rozsudku, musí návštevníka ešte presvedčiť o svojej hodnote. Až po viac ako 30 sekundách sa riziko odchodu zo stránky pomalým tempom znižuje a objaví sa reálna šanca, že užívateľ strávi na vašej stránke viac času.

Medzi návštevníkmi internetu sú ľudia s rôznymi myšlienkovými pochodmi a k návšteve vašej webovej stránky majú rôzne dôvody. Niektorí chcú ihneď nakúpiť, iní hľadajú podrobné informácie o vašich produktoch či službách, ďalších zaujímajú podmienky nákupu. Súčasťou rozhodovacieho procesu návštevníkov ostať alebo odísť z vašej webovej stránky sú informácie, ktoré im ponúkate. Zaujať môžete zaujímavým produktom, službou alebo obsahom.

2. Vytvorte dizajn webovej stránky pre užívateľov

dizajn_webu_opt

Názory na dôležitosť dizajnu webových stránok sa rôznia. Niektorí stavajú dizajn webovej stránky na 1. miesto, iní funkcii dizajnu neprikladajú dôležitú funkciu. Pravda bude niekde uprostred. Dizajn webovej stránky tiež ovplyvňuje rozhodnutie zákazníka ostať alebo odísť.

O tom, že dizajn zohráva pri výbere svoju rolu svedčí aj skúsenosť z testovania jedného e-shopu. Stáli zákazníci pozitívne reagovali na zmenu dizajnu. Nová zákazníčka, ktorá sa rozhodovala pre nákup z 3 e-shopov s podobným zameraním, v rozhovore uviedla, že pre výber konkrétneho e-shopu sa rozhodla na základe dizajnu.

Dizajn, ktorý rešpektuje prirodzené potreby užívateľov, sa môže stať silným a strategickým nástrojom inovácie. Dobrý dizajn môže vo výraznej miere zvýšiť atraktivitu webovej stránky a tým posilniť jej konkurencieschopnosť. Prepojením dobrého dizajnu a pútavého obsahu môže váš web priam vystreliť k úspechu.

3. Myslite na responzívny dizajn

google-tool-mobile-friendly_opt

Pri dizajne ešte chvíľu ostaneme. Počet majiteľov mobilných zariadení, ako sú smartfóny a tablety neustále rastie a tým rastie aj počet internetových užívateľov týchto zariadení. Myslite aj na túto skupinu potenciálnych zákazníkov, ktorí môžu vo výraznej miere prispieť k rastu vašich ziskov.

Aby sa stránka na mobilných zariadeniach užívateľom internetu dobre zobrazovala, musí mať responzívny dizajn, teda dizajn, ktorý prispôsobí obsah webovej stránky alebo e-shopu práve mobilným zariadeniam. Ak vaša internetová stránka nie je prispôsobená na zobrazovanie v mobilných zariadeniach, môžete zaznamenať výrazný pokles návštevnosti.

Responzívny dizaj zahrnul do svojich algoritmov už aj Google a pokiaľ ho nemáte, vaše pozície vo vyhľadávačoch sa posunú smerom nižšie. Ak sa chcete dozvedieť, či je vaša webová stránka „ mobile-friendly“, môžete si ju otestovať týmto jednoduchým testom webstránky pre mobilné zariadenia.

4. Dbajte na rýchlosť načítania vašej webovej stránky

google-tools-pagespeed_opt

Rýchlosť načítania webovej stránky má veľký vplyv na použitie vašej stránky potenciálnym zákazníkom. Opäť sa budeme opakovať. Internetoví užívatelia sú netrpezliví. Ak sa webová stránka načítava pomaly, potenciálny zákazník vašu webovú stránku opúšťa veľmi rýchlo a odchádza ku konkurencii. Rýchlosť načítania webovej stránky sa podieľa na tvorbe vášho zisku. Rýchlosť načítania vašej webovej stránky na všetkých zariadeniach si viete otestovať on-line aj sami napríklad pomocou nástroja PageSpeed Insights.

5. Ponúknite zaujímavý obsah

Pozornosť internetového užívateľa viete získať pútavým a bohatým obsahom.

Kopírované predajné texty neposkytujú návštevníkom webových stránok primeranú hodnotu. Relevantný obsah je ideálnym prostriedkom, ktorým sa viete odlíšiť od konkurencie.

To znamená, prestať kopírovať texty od dodávateľov a konkurencie a začať makať na vlastných textoch. Nielen pri e-shope, ale aj na firemnej stránke ponúknite zaujímavé texty. Sústreďte sa na oblasť, produkt, službu, vlastnosť, o ktorú má váš cieľový zákazník záujem. Poskytnite mu informácie, ktoré hľadá. Zdôraznite v texte výhody produktu alebo služby. Písaný text podporte kvalitnými fotografiami, doplňte grafy, tabuľky s komentárom, natočte videá.

Ak na svojej webovej stránke ponúkate pravidelne dostatok informácií o predávaných produktoch, máte väčšiu šancu, že zákazník daný tovar kúpi práve u vás.

Vlastným originálnym obsahom získavate plusové body hneď v niekoľkých úrovniach:

  • získate povesť odborníka
  • vaša webová stránka sa stane vyhľadávanou a stúpne vám návštevnosť
  • s návštevnosťou úmerne rastie pravdepodobnosť, že zaznamenáte nárast objednávok
  • vylepšíte si svoje pozície vo vyhľadávačoch
  • získate viac spätných odkazov
  • odlíšite sa od konkurencie

6. Používajte fotografie a videá

pouzite-videa-camera_opt

Všeobecne možno povedať, že fotografie produktov sú skvelý spôsob, ako priblížiť zákazníkom špecifiká výrobkov. Veľké a detailné zábery dávajú užívateľom možnosť produkt detailne vidieť a predstaviť si produkt, ako vyzerá v skutočnosti.

Zabudnite na malé obrázky s nedostatočnými detailmi, ktoré obmedzujú užívateľa. Kvalitné fotografie s množstvom detailov vytvárajú dobrý odrazový mostík pre vytvorenie pozitívnej užívateľskej skúsenosti.

V súčasnosti sa pozornosti užívateľov internetu teší video. Medzi vyhľadávané patria videá, ktoré poskytujú podrobné informácie o produkte a jeho použiteľnosti. Využite video na prezentáciu svojich výrobkov, služieb i firmy.

Predstavte si video ako internetového predavača, ktorý vysvetľuje funkcie výrobku a ukazuje výrobok zákazníkovi v obchode. I keď popularita videí na internete prudko rastie, 1 vec sa nezmenila. Aj pri pozeraní videa sú používatelia internetu netrpezliví a dávajú prednosť krátkym videám.

Videá sú skvelým marketingovým nástrojom na vašu prezentáciu na sociálnych sieťach.

7. Píšte články

piste-clanky-blog_opt

Blog vytára ideálny priestor na prezentáciu vašich služieb alebo produktov. Uľahčite zákazníkom výber a porovnajte podobné produkty za nich. Píšte o skúsenostiach svojich zákazníkov a ponúknite ich potenciálnym zákazníkom.

Ste odborníkom vo svojom obore, tak sa podeľte o svoje vedomosti a skúsenosti s návštevníkmi vašej stránky. Myslite na to, že oblasť, ktorú vy poznáte dôverne, môže byť pre niekoho úplne neznáma a ocení vaše informácie.

Článkami si zvýšite odbornosť v očiach potenciálnych zákazníkov. Ukážete návštevníkovi webu, že svojej práci rozumiete. Ak presvedčíte potenciálneho zákazníka, že ste odborník, existuje vysoká pravdepodobnosť, že u vás nakúpi.

A opäť je tu SEO. Umiestnenie vo vyhľadávačoch je úzko spojené s obsahom. Články vám môžu priniesť lepšie pozície vo vyhľadávačoch a množstvo spätných odkazov. Lepšie pozície, spätné odkazy a zdieľania na sociálnych sieťach vytvárajú prirodzenú cestu, ktorá vám zvyšuje návštevnosť vašej internetovej stránky.

Články sú najlepším prostriedkom, ktorým viete získať pozornosť zákazníkov na sociálnych sieťach. Sociálne siete ľudia využívajú na oddych a zábavu a tú im viete poskytnúť práve svojimi článkami.

8. Odpovedajte

Dôvody na návštevu vašej webovej stránky sú rôzne. Ľudia pred tým, ako urobia rozhodnutie kúpiť, chcú počuť odpovede na svoje otázky. Odpovede chcú hneď. Ak ich nenájdu u vás, pokračujú v hľadaní inde a vy ste potenciálneho zákazníka tým pádom stratili.

Poskytnite návštevníkom vašej webovej stránky odpovede na všetky vyslovené, ale i nevyslovené otázky, ktoré ich trápia. Podnetom pre vaše odpovede sú otázky vašich zákazníkov, ale tiež otázky vašej cieľovej skupiny na diskusných fórach.

9. Zväčšite písmo

Je jedno či na webe predávate produkt, ponúkate služby alebo len informujete. Predpokladáme, že texty na vašej webovej stránke majú svoju úlohu a jednou z nich je priniesť vám zisk. Text na internete je jedným zo zdrojov vašich príjmov. Ak má byť text zdrojom vašich príjmom, musí byť pre čitateľa čitateľný. Medzi kľúčové problémy webových stránok patrí veľkosť písma použitá pri písaní textu. Ak ľudia majú problém prečítať text, majú problém ho aj pochopiť. Má potom zmysel text na vašej webovej stránke?

Predpokladajme, že 1 z 10 návštevníkov vašej webovej stránky má problémy s očami. Z tých ostatných 9 čitateľov sa väčšina pri čítaní písma menšieho ako 16 pixelov bude namáhať, a to aj v prípade, že si to neuvedomia. Čím ťažšie sa text číta, tým menej čitateľ pochopí jeho obsah. Prestaňte nútiť svojich návštevníkov brať si na čítanie lupu alebo učiť ich zväčšovať text na svojom zariadení. Doprajte im čítanie, ktorého obsah si môžu vychutnať pekne pohodlne. Ak chcete zvýšiť počet čitateľov svojich textov, upravte veľkosť písma.

10. Požičajte si to, čo funguje

Požičajte si nápad, ktorý vás u konkurentov oslovil a vyskúšajte ho. Nekopírujte priamo, ale vylaďte myšlienku podľa vlastných potrieb a potrieb vašich zákazníkov. Ak použijete osvedčené vzory, výsledok sa môže dostaviť rýchlo.

11. Inovujte

Popremýšľajte o stratégiách, ktoré sa vám v minulosti osvedčili. Každým dňom získavate nové skúsenosti, tak skúste oprášiť staré postupy a pozrite sa na ne dnes. Čo by ste z nich vedeli využiť dnes? Niekedy stačí zmeniť niečo malé, na prvý pohľad bezvýznamné a výsledok môže byť vysoko efektívny.

Inovujte, skúšajte, testujte, kým to nebude fungovať.

Ak sa chcete posunúť vpred, začnite so zmenami ešte dnes. Vyberte si aspoň 1 bod z tohto zoznamu a pokúste sa ho zrealizovať na vašej stránke. Ak sa vám to podarí, podeľte sa o svoj úspech aj s ostatnými.

Poteší nás, ak nám napíšte v komentároch alebo cez Facebook, ktorý tip vás najviac zaujal.

POTREBUJETE PORADIŤ?

PREČÍTAJTE SI TIEŽ:

9 spôsobov, ako zvýšiť dôveryhodnosť web stránky

5 krokov, ako obsahom urýchliť cestu k nákupu

Prečo potrebujete obsahový marketing?

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *