Ak ste sa už vydali cestou obsahového marketingu, viete, koľko námahy stojí vytvoriť efektívny obsah. Vaša pozornosť sa uberá mnohými smermi a prekvapivo rýchlo zabudnete na definície špecifických požiadaviek obsahu. Zahltiť stránku rôznorodým textom bez jasného zamerania, nemá nič spoločné s efektívnym obsahom.
Príliš veľa firiem sa sústredí na písanie článkov alebo blogu bez špecifického zamerania. I keď to nie je nevyhnutne najhoršia myšlienka, ale takto tvoreným textom nepodporujete jasné zameranie tvoreného obsahu. Pokiaľ chcete nájsť správnu rovnováhu v tvorbe obsahu, teda aby bol informatívny a zábavný zároveň, uistite sa, že podporuje firemnú stratégiu.
Ujasniť si činitele, ktoré sa podieľajú na budovaní vášho obchodu, vám pomôže pri realizácii obsahu. K rozhodujúcim činiteľom podieľajúcim sa na tvorbe efektívneho obsahu patria:
Odborné znalosti
To môže znieť ako samozrejmosť, ale je prekvapivé, ako ďaleko môžu firmy putovať z oblasti ich odbornosti. Nemá význam, aby predajca telefónov písal o strachu z lietania, predajca ošatenia zdieľal obľúbené recepty. Dokonca nájdete aj predajcu hračiek, ktorý píše o tom, ako obchodníci zámerne ovplyvňujú svojich zákazníkov. Vaše texty a celý obsah zamerajte na oblasť, v ktorej je vaša firma najlepšia.
Zameranie vašej značky
Vybudovali ste si povesť tým, že poskytujete skvelé poradenstvo? Alebo odpovedáte na otázky zákazníkov do 5 minút? Inšpirujete? Prekvapujete? Ste zábavná spoločnosť? Ste seriózna firma? Ponúkate módne hity? Ostali ste verní tradícii?
Každým textom, ktorý vytvoríte potrebujete posilniť vašu značku patričným spôsobom.
Spoznajte ciele vášho publika
Odhaľte odpoveď na otázku: Prečo vaše publikum trávi čas čítaním vašich článkov? Chcú sa niečo naučiť? Hľadajú rozptýlenie z ich rušného života? Chcú nájsť niečo, čo stojí zdieľanie?
Poznanie cieľov publika vám pomôže definovať účel vášho obsahu.
Sústreďte sa na záujmy vašich zákazníkov
Ak predávate krmivo pre domáce zvieratá, vaše publikum má pravdepodobne záujem dozvedieť sa čo najviac o výžive a starostlivosti o zvieratá. A keď ponúkate bežecké topánky, môžete predpokladať, že vaše publikum má záujem o beh a fitness.
Prekvapte svojich čitateľov tým, že nájde čerešničku na torte, ktorá pretína vaše odborné znalosti a záujmy vašich čitateľov. V poznaní záujmov vášho publika nájdete skvelú príležitosť. Odhalíte témy pre tvorbu obsahu.
Spôsob prezentácie a definovanie zdrojov
Musíte vedieť, aké zdroje máte k dispozícii. Koľko prispievateľov máte? Aké sú ich schopnosti a zručnosti? Koľko času majú? Ponechať tvorbu textu na váš voľný čas v dnešnej dobe už nie je správnou voľbou. Ruku na srdce, koľko voľného času vám ostáva pri vybavovaní objednávok, nahadzovaní nových a aktualizácii starých produktov?
Zdroje sú kľúčovým hľadiskom pri stanovení spôsobu prezentácie a redakčného harmonogramu.
Popri zameraní vašej značky, spoznaní cieľov a záujmov vášho publika si určite účel obsahu. Každý kus obsahu by mal mať jeden jasne definovaný účel. Nie viac, nie menej. Iste, môžete namietnuť, že chcete obsahom baviť a informovať. Ale, ak chcete získať tromfy len z konkrétnej časti obsahu, text nesplní svoj účel a vy pravdepodobne zlyháte.
K bežným účelom obsahu patrí:
Zameranie vašej obchodnej značky a dostupné zdroje sú hlavnými hnacími silami pri stanovení prezentačných metód. Svoju úlohu zohrávajú , ale určite ciele a záujmy vášho publika.
Vybrať si môžete z niektorých bežne používaných prezentačných metód:
Nájdenie najlepšieho obsahového mixu je celé o voľbe správnej úmery. I keď sa rozhodnete postaviť marketingovú stratégiu na vzdelávaní cieľového publika, nemusíte sa vzdať zábavného účelu. Prostredníctvom sociálnych sietí môžete publikum zabaviť , napríklad pomocou infografiky alebo karikatúry. Touto formou prezentácie vytvoríte zábavné príspevky aj na zdieľanie.
Pamätajte však, že všetky časti obsahu by mali patriť do vašej oblasti odborných znalostí a posilňovať vašu značku.
Pripravte si harmonogram a spôsob prezentácie
Spôsob prezentácie podriaďte obsahu a vášmu publiku. Aby vaša námaha priniesla vytúžené ovocie, spôsob prezentácie musí byť vášmu publiku jasný a zrozumiteľný.
Napríklad:
Alebo, metódy prezentácie obsahu:
Podriaďte obsah strategickým cieľom
Stanovením si cieľov pri vytváraní obsahu, nájdete skvelý zdroj príležitostí ako zamerať tvorbu obsahu na plnenie strategických cieľov.
Rovnako ako všetky ostatné oblasti súvisiace s obsahom môžete zvyčajne časom zdokonaliť. Vždy hľadajte príležitosti spoznať reakcie publika a následne vykonajte potrebné úpravy.
Vytvorili ste už niekedy obsahový mix pre vašu firmu? Podeľte sa o svoje skúsenosti v komentároch nižšie.
PREČÍTAJTE SI TIEŽ:
Profitujte z poznania konkurencie