69 otázok pomocou, ktorých vytvoríte perfektný príbeh o vašej firme

Vyselektovať informácie na dôležité a menej dôležité býva často problém. Najviac zanedbanou stránkou – rubrikou  v slovenských e-shopoch je stránka, ktorú poznáme pod rôznymi názvami: „O nás“ – „ Kto sme“ – „ História“ – „ O spoločnosti“.  Mnohé obchody túto stránku buď nemajú vôbec, zrejme ju považujú za nepodstatnú,  alebo 97 % má v tejto časti uvedené formálne, pre zákazníka totálne nezaujímavé, informácie typu:

Internetový obchod je zameraný predovšetkým na tovar pre dojčatá, detský nábytok pre bábätka a do detskej izbičky, hračky, hry či školské potreby …..

Spoločnosť xy vznikla v máji 2005…

Spoločnosť xy bola založená v roku 2010 ako obchodná spoločnosť, ktorá prevádzkuje internetový obchod xy. Predávame hračky a detský tovar, snažíme sa našu ponuku neustále rozširovať. Našim cieľom je spokojnosť zákazníka, preto sme flexibilní a snažíme sa vyhovieť všetkým požiadavkám. Pracujeme na tom, aby sme Vašu objednávku vybavili čo najrýchlejšie…

Aké slová ste použili vy? Nájdete tam slová: kvalitné služby, jedinečný, flexibilný, spoľahlivý, zodpovedný, skvelý zákaznícky servis?

Viete čo? Tieto slová sú nezmyselné. Možno nie pre vás, ale pre tých, ktorí stoja na opačnom brehu, sú to len prázdne slová bez akejkoľvek pridanej hodnoty. Pre zákazníka majú len malý význam.

Ak si pozriete konkurenciu, nájdete vyhlásenia typu na zákazníkoch nám nezáleží, ponúkame nekvalitný tovar a vaše objednávky vybavujeme najpomalšie, ako vieme? Poznáte nejakú spoločnosť, e-shop, ktorá sa prezentuje ako nespoľahlivá, nezodpovedná alebo ponúka  nekvalitné služby?

Jasné, že nie!

A práve strana, na ktorej uvádzate informácie o vašej spoločnosti, e-shope, patrí k tým, ktorú internetoví návštevníci  s najväčšou pravdepodobnosťou navštívia. Je to jediná strana, ktorá má trvanlivosť dlhšiu ako niekoľko dní.  A to je jeden z hlavných dôvodov, prečo by ste informácie v sekcii „O nás“ nemali podceňovať.

Začať písať váš príbeh, vám pomôžu aj správne položené otázky.  

Napíšte svoj príbeh pomocou týchto 69 otázok

Aký je cieľ vašej spoločnosti? Ako viete urobiť svet lepším – dnes aj zajtra?

Kto sú vaši zákazníci? Na mená, ktorých si viete spomenúť?

Ako dokážete pomôcť zákazníkovi?  Ako viete uspokojiť jeho kariérne alebo osobné ciele?

Aké výsledky umožňujete zákazníkom dosiahnuť?

Čo je vo vašom podnikaní  prínosom pre zákazníkov? Zamestnancov? Distribútorov? Investorov?

Predstavte si situáciu, že vaša spoločnosť by zanikla, čo by ľuďom najviac chýbalo?

Čo dnes hovoria o vašej spoločnosti zákazníci, zamestnanci? Miestna komunita a užívatelia sociálnych médií?

Aký je pôvod vašej spoločnosti?  Kto ju založil a prečo?

Čo je nové vo vašom odbore?  Aké sú nové trendy v technológiách? Trendy na trhu?

Ako na ne reagujete?  Ako sa prispôsobujete novým trendom? Využívate ich na pomoc zákazníkom?

Aké sú otázky vašich zákazníkov? Obavy? Bolestivé body? Čo ich budí zo spánku?

Aké informácie kupujúci hľadá? Kde ich hľadá?

Existujú ešte informácie o zákazníkoch, ktoré viete doplniť?

Existuje ešte lepší a múdrejší kupujúci?

Prečo sú zákazníci, ktorí užívajú váš produkt, spokojní?

Čo vyvoláva nespokojnosť u zákazníkov?

Ako sa menia potreby vašich zákazníkov? Čo je nové v životoch vašich zákazníkov?

Ktoré problémy a prekážky môžete zákazníkom pomôcť prekonať?  Ako?

Aké výsledky im viete pomôcť dosiahnuť?

Aký je prísľub vašej značky?

Ako plníte sľub daný zákazníkom?

Ako presne vaše produkty a služby napĺňajú potreby zákazníkov?

Aké produkty a služby si zákazníci cenia najviac?

Čo zákazníci hovoria o vás so svojimi priateľmi, rodinou, známymi?

Kedy ste pomohli zákazníkom v núdzi? Ako? Prečo?

Ako reagujete na takmer nemožné požiadavky zákazníka- doba dodania, kvalita, bezpečnosť a dostupnosť?

Aký najprekvapivejší príbeh zákazníka ste počuli?

Ktorí zamestnanci počúvajú najviac príbehy zákazníkov?

Ako zhromažďujete najlepšie príbehy zákazníkov?

Ktorí zákazníci sú ochotní rozprávať svoj príbeh vo váš prospech?

Aké je poučenie z príbehu?

Ktorý zákazník sa podelí o svoju skvelú skúsenosť pred aj po nákupe?

Čo robí problémy vašim zákazníkom pri výbere či nákupe? Ako im viete výber i nákup uľahčiť? Čomu potrebujú lepšie porozumieť?

Ako im môžete ísť oproti?

Čo fakty a čísla? Ktoré údaje viete zverejniť?

Kto sú nezávislé tretie strany, ktoré bude hovoriť vo váš prospech?

Aké myšlienky, nápady máte od zákazníkov? Zamestnancov? Z analýz? Médií?

Ako môžete vygenerovať viac nápadov?

Ako zákazníci presne používajú zakúpené produkty a služby?

Ktoré aplikácie im dokážu pomôcť?

Aké sú skúsenosti zákazníkov so zakúpeným produktom, službou?

Používajú zákazníci produkty aj v extrémnych podmienkach?

Kedy vy alebo vaši zamestnanci riešite problém nad rámec očakávania zákazníkov?

Čo hovoria vaši zákazníci doslovne v prieskumoch?

Aké sú ich reakcie v písomnej komunikácii?

Ktorí zákazníci u vás nakupujú opakovane? Kedy? Prečo?  Aký majú na to dôvod?

Ako sa odlišujete od konkurencie?

Aká je vaša konkurenčná výhoda? Čo presne odlišuje vašu ponuku od ostatných?

V čom ste jedinečný? Čo môžete o sebe povedať, že to máte iba vy?

Čo hovoria o vás vaši konkurenti?

Pomocou odpovedí na tieto otázky získavate osnovu vášho príbehu. Príbehu, ktorý sa stáva úplnejším a znie presvedčivo. Začnite s tými správnymi otázkami. Napríklad ako prvú napíšte odpoveď na zákazníkovu kľúčovú otázku: „Čo je v tomto e-shope pre mňa?“.

Vytvorte si  príbeh na 1 stranu, ktorý poslúži všetkým vašim obchodným potrebám. Pokiaľ poznáte vlastných zákazníkov, dokážete z ich otázok vytvoriť obsah ušitý na mieru práve pre vaše publikum.

Dobrý príbeh vysvetľuje, prečo status quo nie je riešením. Ukážte zákazníkom ako dokážete naplniť ich sny. Podeľte sa s nimi o svoju víziu, z ktorej budú vaši zákazníci budú prosperovať. Rozprávajte príbeh, ktorý posúva vaše podnikanie vpred.

Keď opisuje svoju firmu a služby, vyberajte slová rozvážne. Použite slová, ktoré sú jednoduché, orientované na úžitok zákazníka a sú vaše. Nepreberajte víziu ani slová od konkurencie. Píšete svoj príbeh. Jedinečný príbeh, ktorý ste prežili len a len vy.

Ukážte zákazníkom kto ste, ako ste rástli a čo ste dosiahli vďaka nim. Doplňte vás príbeh o fotografie, videá, grafy, tabuľky, infografiku. Buďte sami  sebou a napíšte o vašej spoločnosti, e-shope tak, ako by ste hovorili s priateľom.

A na záver malá poznámka – za vašou spoločnosťou stoja predsa ľudia – nepíšte v 3. osobe – ona, on, ono, oni, teda vynechajte formuláciu “ Spoločnosť vznikla…“ – je to príbeh o ľuďoch pre ľudí, a preto píšte v 1. osobe: ja – my.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *