7 rýchlych zmien, ako zvýšiť konverzie e-shopu

Ako mám zvýšiť počet objednávok? a Ako docieliť vyššiu mieru konverzie? To sú často otázky predajcov z menších on-line obchodov.

Na tieto otázky existuje potenciálne desiatky odpovedí. Nie je tu však žiadny komplexný návod, ktorý vyhovuje každému e-shopu. Ako zvýšiť počet objednávok pri rovnakej návštevnosti a teda docieliť vyššiu mieru konverzie? Roky skúseností a výskumy hovoria, že existujú niektoré spoločné prieniky, ktoré inšpirujú návštevníkov k vytvoreniu objednávky. Mnohokrát stačí uskutočniť jednoduché zmeny, ktoré prinesú viditeľné výsledky. Ich fungovanie, však závisí aj od vašej cieľovej skupiny. Uistite sa preto, či presne viete, kto sú vaši ideálni zákazníci, vaša cieľová skupina.

7 zmien, ako zvýšiť konverzie e-shopu

1. Vymeňte hlavné a alternatívne obrázky

Uistite sa, že prvý obrázok produktu, ktorý nakupujúci vidí, je ten najlepší. Na pozíciu hlavného obrázka vyberajte fotografiu, ktorá zachytáva emócie. Dbajte na vysokú kvalitu, rozlíšenie a veľkosť fotografie. Alternatívne obrázky slúžia na prezentáciu snímok výrobcu, zobrazenie detailov výrobku a pre objasnenie vlastností produktu.

obrazok-1-7zmien-eshopy

Zdroj: tescoma.sk

2. Zobrazujte „ Dopravu zdarma“ hneď vedľa produktov a objednávkového tlačidla

V prípade, že ponúkate „dopravu zdarma“ zobrazujte túto skutočnosť pri produktoch, ktorých sa to týka, najlepšie vedľa objednávkového tlačidla. Ak ponúkate dopravu zadarmo na základe objednávky nad určitú sumu, akýkoľvek produkt, ktorý prekračuje túto hranicu, by mal byť takto označený. Doprava zadarmo, môže byť jedným z faktorov, ktoré ovplyvnia rozhodnutie zákazníka uskutočniť objednávku práve vo vašom e-shope. Napríklad podľa prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť Amazon u svojich zákazníkov minulý rok, až 63% opýtaných uviedlo, že sa rozhodli pre nákup na základe ponuky na dopravu zdarma.

obrazok-2-7zmien-eshopy

Zdroj: kasa.cz

Pri doprave zdarma môžeme ísť ešte ďalej tým, že posilníme viditeľnosť ponuky napríklad priamo v karte samotného produktu. Výrazným prínosom má aj pridanie jednoduchého upozornenia a výpočtu v nákupnom košíku, kde zákazník vidí, koľko mu ešte chýba k „Doprave zadarmo“.  Toto je výrazný psychologický moment a zákazník často navýši objednávku len kvôli tomu, aby mal dopravu zdarma.

 

obrazok-2b-7zmien-eshopy

Zdroj: Eshop.bambule.cz

Dopravu zdarma nemusíte poskytovať celoročne, môžete ju napríklad ponúknuť ako „bonus“ pri druhej objednávke. Prípadne ju poskytnúť len na vybraný časový úsek – napríklad v týždni 1.12.-7.12. Takéto časové obmedzenie však náležite odprezentujte – dajte o ňom zákazníkom vedieť.

3. Pridajte „live chat“ na stránky e-shopu

Podpora v reálnom čase, je kľúčom k zvýšeniu konverzií v e-shope. Podľa zahraničných prieskumov až 40% spotrebiteľov tvrdí, že zodpovedanie otázok v „live chate“ počas nákupu, je jednou z najdôležitejších vlastností, ktoré môže e-shop pri nákupe ponúknuť.  Z tohto vyplýva aj väčšia pravdepodobnosť uskutočnenia nákupu pri použití „live chatu“. obrazok-6a-chat-7zmien-eshopy

4. Zobrazujte stav skladu

Keď na sklade ostáva len nízky počet produktov, zobrazené číslo vytvára pocit naliehavosti nakúpiť ihneď. Obava, aby sa produkt nevypredal, je výborným asistentom, ktorý núti zákazníka spraviť okamžité rozhodnutie ku kúpe.

obrazok-4a-sklad-7zmien-eshopy

Zdroj: Alza.sk

 

5. Zväčšite veľkosť písma

Dokonca aj mierne zväčšenie písma pomáha udržať vašich zákazníkov. Nenúťte zákazníkov namáhať si zrak či vyťahovať okuliare.

obrazok-5-pismo-7zmien-eshopy

6. Zapojte obsahový marketing

V e-shopoch sa s kvalitným obsahom stretávame pomerne málo. Pritom práve obsahom docielite obrovskú konkurenčnú výhodu. Vytvárajte obsah pre ľudí. Rozmýšľajte a píšte o tom, čo hľadajú, čo ich zaujíma. Vcíťte sa do role zákazníka a hľadajte odpovede: Aké otázky pri kúpe tovaru rieši? Čo chce vedieť? Aký problém mu tovar vyrieši? Nekopírujte bezducho od konkurencie, venujte sa vlastnému originálnemu obsahu. Tvorbe obsahu sa venujte pravidelne.

7. Použitie produktové videá

Videá sa stávajú jednou z najobľúbenejších možností prezentácie produktov. Sú jednou z ciest, ktorou sa môžete odlíšiť od konkurencie. Zákazníci vítajú možnosť vidieť produkty „reálne“ čo im práve videá umožňujú. Samozrejme pravdepodobne sa vám nepodarí „zohnať“ alebo natočiť videá k všetkým produktom, snažte sa ich pridať ku kľúčovým produktom, ktoré sa vám najlepšie predávajú a ku produktom pri ktorých máte najlepšie marže – tu budú mať najväčšiu efektivitu.

V tomto článku sme vám priniesli niekoľko tipov pre zlepšenie konverzií v e-shope. Je možné, že z rôznych príčin neviete zrealizovať niektoré z nich, napríklad to nedovoľuje vaše technické riešenie e-shopu. Skúste uskutočniť aspoň niektoré. Dokonca aj tie najmenšie zmeny dokážu vždy niečo zmeniť. Ak chcete dosiahnuť želaný výsledok, zvýšiť mieru konverzie, začnite ešte dnes. Zmeny si premyslite a naplánujte. Zaznamenajte si dátum, kedy ste uskutočnili zmenu. Uskutočnené zmeny sledujte a porovnávajte, napríklad v Google Analytics. Sledovaním a porovnávaním zistíte presné výsledky, ktoré zmena so sebou priniesla.

Ak zrealizujete niektorú z popísaných aktualizácií vo vašom e-shope, napíšte nám, aké pozitívne výsledky ste zaznamenali. Tešíme sa na vaše komentáre.

PREČÍTAJTE SI TIEŽ:

7 jednoduchých tipov, ako neprísť o zákazníka v e-shope 

5 krokov, ako obsahom urýchliť cestu k nákupu

Ak chcete úspešný eshop, naplňte očakávania zákazníkov

E-book ZDARMA-popisky-do-clankov-opt
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *