9 spôsobov, ako zvýšiť dôveryhodnosť web stránky

Strach a obavy z nákupu sú 1 z hlavných dôvodov, prečo potenciálny zákazník od nákupu „cúvne“. Ak chcete obavy potenciálneho zákazníka eliminovať, musíte urobiť všetko, čo je vo vašich silách, aby ste posilnili dôveryhodnosť web stránky a vyvolali u zákazníka pocit istoty.

Návštevník webovej stránky sa v priebehu niekoľkých sekúnd rozhodne, či na vašej stránke zostane, alebo ju zatvorí. Niekoľko sekúnd rozhodne o tom, či sa návštevník stane zákazníkom, alebo odíde a nakúpi u konkurencie. Súčasťou rozhodnutia „ostať, alebo odísť“ je posúdenie dôveryhodnosti web stránky on-line užívateľom.

Prečo je dôveryhodnosť web stránky dôležitá

Potenciálny zákazník pri nákupe cez internet podlieha obavám a strachu z nákupu. Mnohí potenciálni nakupujúci cez internet zvádzajú vlastný vnútorný boj. Kúpiť to tu? Je to seriózny obchodník, neoklame ma? Bude sa mi tovar páčiť aj v skutočnosti?

Priznajme si, obavy zákazníkov sú pri kúpe cez internet oprávnené. Koniec koncov, kupujú predsa výrobok, ktorý naživo možno nevideli a kupujú ho od človeka, o ktorom nič nevedia.

5 faktorov, ktoré zákazníci očakávajú od spoľahlivej spoločnosti:

  1. Firma je „morálna“. Dôvera zahŕňa presvedčenie, že spoločnosť dodržiava zákony, je férová a zároveň ukazuje, že sa stará o svojich zákazníkov.
  2. Produkt/služba splní to, čo firma tvrdí že splní. Zákazník má očakávania, že produkt uspokojí jeho potreby a požiadavky.
  3. Informácie budú správne, úplné a objektívne. Čím viac ľudia dôverujú prezentovaným informáciám, tým je menej pravdepodobné, že pôjdu niekam inam.
  4. Výrobok alebo služba má kvalitu. Ľudia chcú mať istotu, že kupujú kvalitné výrobky.
  5. Moje osobné údaje sú v bezpečí. Pre zákazníkov hrá stále kľúčovú úlohu bezpečnosť, istota a ochrana súkromia.

S rozšírením rôznych podvodov pri predaji cez internet, sú dnešní zákazníci oveľa opatrnejší pri klikaní ako pred niekoľkými rokmi. Zákazníci sú z médií a internetu informovaní o svojich právach. Poznajú ich často lepšie ako obchodníci svoje povinnosti. Zákazníci, u ktorých nevzbudíte dôveru, pravdepodobne prejdú na iné web stránky a vy ste o nich definitívne v tomto okamihu prišli. O tom, že ste seriózny obchodník, musíte zákazníka presvedčiť veľmi rýchlo. U internetových užívateľov vieme stres z nákupu ovplyvniť obsahom webovej stránky, ktorý zvýši dôveryhodnosť web stránky v očiach potenciálneho zákazníka.

Pridaním týchto 9 jednoduchých prvkov zvýšite hodnovernosť vašej web stránky.

1. Ochrana súkromia

Ľudia v dnešnej dobe sa obávajú 2 vecí: z krádeže peňazí a zo zneužitia osobných údajov. Strach zo zneužitia osobných údajov tvorí veľkú bariéru pri rozhodnutí nakúpiť on-line. Povinnosť venovať náležitú pozornosť ochrane osobných údajov vám vyplýva aj zo Zákona o ochrane osobných údajov .

Informujte užívateľov, že ste si splnili povinnosť registrácie na Úrade na ochranu osobných údajov SR a tiež poskytnite informáciu komu tieto údaje poskytujete, napríklad názov, sídlo prepravnej spoločnosti.

Od konca septembra ste pri používaní cookies na vašej webovej stránke povinný vyžiadať si súhlas užívateľa s ich používaním. Nestačí už len informácia o používaní cookies, potrebujete súhlas užívateľa. Ak ste ho ešte na web neumiestnili, urobte tak čo najskôr.

prepodnikanie-cookies1_opt

Ak využívate na stránke Newsletter, informujte zákazníkov ešte pred prihlásením o frekvencii zasielaných príspevkov. Veď uznajte, nik z nás nemá záujem, aby jeho mailová stránka bola zavalená 5 krát v týždni správami z jedného webu. Pri zasielaná Newsletteru nezabudnite na povinnosť vyplývajúcu zo zákona, kde ste povinný zabezpečiť jednoduché odhlásenie z odoberania zasielaných správ.

Pokiaľ na stránke umožňujete nákup len cez registráciu, je najvyšší čas zmeniť to. Zdôraznite potenciálnym zákazníkom, že nakúpiť môžu aj bez registrácie. V objednávkovom formulári si pýtajte len údaje, ktoré nevyhnutne potrebujete pri vybavení objednávky. Vysvetlite zákazníkom, prečo tieto údaje potrebujete. Zdôraznite, že o odstránenie údajov z vašej databázy môžu kedykoľvek písomne požiadať.

Uistite návštevníkov vašej stránky, že ich osobné údaje sú u vás v bezpečí a nielen poznáte, ale aj dodržiavate všetky povinnosti, ktoré vám ukladá zákon.

2. Pridajte recenzie

Recenzie, svedectvá o vašej kvalite od skutočných ľudí, rapídne zvýšia dôveryhodnosť webovej stránky. Ste zaregistrovaný v porovnávačoch (napr. Heureka.sk), predávate na bazárových portáloch(napr. Mimibazar.sk )? Umiestnite si na stránku hodnotenia, ktoré ste získali od zákazníkov.

Prestaňte sa cítiť trápne a recenzie si od zákazníkov vypýtajte. Požiadajte zákazníkov o zhodnotenie vašich služieb, napríklad aj formou krátkeho dotazníka. Recenzie sú jedinečným prostriedkom, ako vybudovať dôveryhodnosť web stránky, tak ich patrične využite vo svoj prospech.

3. Rozšírte možnosti platby

Pri získavaní dôvery zohráva veľkú rolu možnosť platby. Veľká časť zákazníkov uprednostňuje platbu v hotovosti pri osobnom odbere alebo platbu na dobierku. Doprajte zákazníkom pocit istoty a dajte im na výber. Nepodmieňujte nákup platbou vopred. Pochybnosti o dôveryhodnosti web stránky vyvoláva aj zálohová platba s obmedzujúcimi právami kupujúceho.

4. Uveďte kontaktné údaje

Uvádzanie kontaktných údajov na všetkých www stránkach nielenže zvyšuje dôveryhodnosť webu, ale je to tiež povinnosť vyplývajúca zo zákona.

vynatok-zakona-1_opt

Medzi základné kontaktné údaje, ktoré by nemali chýbať ani na jednej stránke sú telefónne číslo a mailová adresa. Pri uvádzaní kontaktných údajov buďte konkrétny. V kontaktoch uveďte meno kontaktnej osoby a doplňte ho fotografiou. Anonymný kontaktný formulár vyvoláva u potenciálneho zákazníka pochybnosti.

5. Obchodné a reklamačné podmienky

Zákonom stanovená povinnosť pri ponuke a predaji služieb či tovaru cez internet je uvádzanie obchodných podmienok a podmienok reklamácie. Zákon o ochrane spotrebiteľa presne definuje, čo musíte na www stránke uvádzať. Pamätajte, zákazníci sú dnes informovaní a poznajú svoje práva. Odvolávanie sa na zákony, ktoré už nie sú v platnosti alebo uvádzanie 7-dňovej lehoty na vrátenie tovaru môžu u zákazníka vyvolať pochybnosti o vašej serióznosti.

obchodne-podmienky-vynatok

Formulácia obchodných a reklamačných podmienok musí obsahovať zákonom stanovené náležitosti, ale spôsob, akým o nich informujete je vo vašej kompetencii. Výkričníky a červené písmo vzbudzujú dojem arogancie. Naopak, podmienky nákupu a reklamácie napísané spôsobom, v ktorom zdôrazníte práva zákazníka a vaše povinnosti sa podpíšu na zvýšení dôveryhodnosti vašej web stránky.

6. Kto ste

Vaši zákazníci chcú vedieť, kto ste. Ľudia chcú poznať firmu, človeka, u ktorého nakupujú. Poskytnite im informácie o sebe, kto ste, ako im viete pomôcť, aké sú vaše konkurenčné výhody. Doplňte tieto informácie o fotografie ľudí vášho tímu, videá, o fotografie priestorov, kde pracujete a podobne. Staňte sa pre zákazníkov skutočnými.

Informujte vašich zákazníkov o vašich aktivitách. Stali ste sa sponzorom športového podujatia? Písali o vás v médiách? Podporili ste charitatívnu akciu? Informujte o tom na vašich stránkach. Samozrejme oprite tieto informácie o relevantné dôkazy, napríklad fotografie, videá, odvolanie sa na zdroje. Šírte tieto informácie aj na sociálnych sieťach, kde sa aktívne buduje vaša zákaznícka základňa.

7. Komunikujte

Základom vášho úspechu je komunikácia. Snažte sa reagovať na maily, telefonáty zákazníkov čo najskôr. Pri objednávke nenechajte pracovať za seba len automatický systém. Pri komunikácii so zákazníkom buďte osobní, oslovujte zákazníka menom a tiež sa podpisujte pod každý mail menom. Zákazníci chcú komunikovať s ľuďmi, nie s robotom alebo www stránkou. Informujte zákazníka o stave jeho objednávky, reklamácie. Poskytnite mu údaje o odoslaní objednávky, podacie číslo zásielky i možnosť sledovania zásielky v systéme doručovacej spoločnosti. To všetko sú príležitosti, kde viete dať zákazníkovi najavo, že vám na ňom záleží.

komunikacia-so-zakaznikmi-1_opt

8. Nákupom to nekončí

Starostlivosť o zákazníka nemá končiť nákupom a odoslaním objednávky. Využite priestor na zdokonalenie vašich služieb. Poďakujte, opýtajte sa, či je s vašimi službami spokojný a uistite ho, že sa na vás môže obrátiť s akýmkoľvek problémom aj v budúcnosti. Opätovne uveďte vaše meno a kontaktné údaje, telefónne číslo, mailovú adresu.

9. Podávajte pravdivé informácie

O predávaných produktoch, službách podávajte vždy pravdivé informácie. Pri popise buďte konkrétny a negatíva nezamlčte. Napríklad získali ste informáciu, že výrobok, ktorý predávate nie je bezpečný. Informujte o tom vašich zákazníkov. Ak sa odvolávate na štatistické údaje, uveďte zdroj vašich informácií. Na dôveryhodnom zdroji vašich informácií budujete aj vašu dôveryhodnosť.

dtest-obrazok-clanok_opt

Obavy z nákupu znížite poskytnutím čo najväčšieho množstva informácií. Zjednodušte on-line užívateľom proces získavania informácií čo najviac. Internet, vaša webová stránka poskytuje veľké možnosti pre publikovanie kvalitného obsahu a na prezentáciu vašej firmy. Aj malé zmeny môžu priniesť neočakávané výsledky. Dajte nakupujúcim pocit istoty, že nakúpiť u vás sa oplatí.

Bol článok pre vás užitočný? Zdieľajte, nech poslúži aj vašim priateľom a známym.

PORADÍME VÁM

PREČÍTAJTE SI TIEŽ:

Ak chcete úspešný eshop, naplňte očakávania zákazníkov

7 praktických rád, ako sa presadiť v konkurenčnom prostredí

5 krokov, ako obsahom urýchliť cestu k nákupu

E-book ZDARMA-popisky-do-clankov-opt

 

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *