Ak chcete úspešný eshop, naplňte očakávania zákazníkov

Ak chcete úspešný eshop, naplňte očakávania zákazníkov

Úspešný eshop prosperuje z plnenia potrieb a očakávaní svojho zákazníka. Mnoho súčasných eshopov v tomto smere však zlyháva. Nenapĺňajú základné potreby a očakávania svojich zákazníkov. Ale ak nenapĺňajú základné potreby svojich zákazníkov, ako môžu budovať lojalitu, prilákať nových zákazníkov ? A ako môže takýto e-shop prosperovať? Našťastie, zvyčajne stačí takéto chyby v zákazníckom servise odstrániť a problém vyriešite.

Vytvorili sme zoznam základných potrieb zákazníkov, ktoré zohrávajú dôležitú úlohu v nákupnom správaní. Tento zoznam vám pomôže získať spokojných zákazníkov, ktorí s radosťou opäť nakúpia vo vašom obchode.

1. Informácie o výrobku

O tom, či predáte alebo nie často rozhodujú informácie o výrobku. Málo informácií o výrobku prispieva k vysokej miere odchodov z vašich webových stránok. Pre nedostatok informácií odchádza z webovej stránky podľa Smash Magazine až 42 % potenciálnych kupujúcich.

Naplňte očakávania zákazníkov a poskytnete im dostatok informácií o produktoch. Kvalitné popisky produktov sú základ úspešného eshopu. Popíšte zákazníkom produkt podrobne. Uveďte rozmery, materiál, funkcie, výbavu. Uspokojte potrebu zákazníka kvalitným popisom. Pomôžte mu opisom výrobku predstaviť si výrobok v jeho rukách. Dajte mu možnosť cítiť a vidieť ho.
Pridajte videá produktov, fotografie navyše. Nebojte sa reálnych fotografií. Zákazníci s obľubou vyhľadávajú amatérske fotografie výrobkov. Pomáhajú im predstaviť si produkt tak, ako vyzerá v skutočnosti.

V ponuke produktov, v popisných textoch, fotografiách robte všetko preto, aby ste zabránili sklamaniu zákazníkov. Kvalitne prezentovanou ponukou produktov zvyšujete vaše šance na úspešný predaj.

2. Hodnotenia a recenzie

V dnešnej dobe zákazníci chcú hodnotenia a recenzie nielen vidieť, oni ich očakávajú a vyhľadávajú. Hodnotenia a recenzie výrazne ovplyvňujú nákupné rozhodnutie zákazníkov. Podľa prieskumov Label Media až 61 % zákazníkov číta pred zakúpením tovaru online recenzie.

Recenzie do svojho marketingu zakomponovali všetky veľké eshopy, porovnávače tovaru, bazárové portály. Pozrite si, napríklad Alza.sk alebo Heuréku a nájdete recenzie takmer na každej produktovej strane. Pokiaľ na webovej stránke recenzie vašich zákazníkov stále nemáte, potom je najvyšší čas pridať ich.

Umiestnite recenzie aj k produktom vo vašom eshope. Sprístupnite potenciálnym kupujúcim názory vašich zákazníkov. Uspokojte ich zvedavosť a túžbu po informáciách. Ak zákazník nenájde recenzie, hodnotenia u vás, hľadá ich inde. Ponukou recenzií znižujete riziko odchodu z vášho webu.

Samozrejme, len malú časť zákazníkov napadne vrátiť sa na vašu stránku a napísať recenziu k produktu, ktorý si kúpili. Recenzie a hodnotenia si preto AKTÍVNE vyžiadajte.
Ak nemáte recenzie od zákazníkov, skúste pridať aj vlastné hodnotenie produktu. Snažte sa byť objektívny. Nezameriavajte sa len na klady produktu, ale uveďte aj zápory, ak nejaké existujú.

3. Pohodlie

Nakupovanie on-line je predovšetkým o pohodlí. Z pohodlia obývačky navštívite stovky obchodov, nakúpite, čo chcete a necháte si to doručiť až k dverám. To je to, čo zákazníci chcú a očakávajú.

Pohodlné, prehľadné a ľahko ovládateľné eshopy sú pre zákazníkov skutočne atraktívne. Pri nákupoch online zákazníci očakávajú jednoduchú navigáciu, rýchle načítanie eshopu, prehľadné vyhľadávanie, ľahko dostupné obchodné podmienky, informácie o nákupe, jednoduchý spôsob platby. Zákazníci chcú pohodlne a rýchlo nakúpiť. Rozdiel medzi príjemným alebo negatívnym zážitkom z nakupovania môže byť aj v maličkostiach.

Doprajte svojim zákazníkom pohodlný a príjemný nákup.

4. Zákaznícky servis

Internet priniesol do života ľudí neobmedzené možnosti a rýchly prístup k informáciám. Internetoví užívatelia chcú všetko ihneď a zákaznícky servis nie je výnimkou. Potenciálni zákazníci túžia mať odpovede na svoje otázky obratom.

Ak neodpoviete na otázku ihneď, zákazník môže hľadať riešenie svojho problému u konkurencie. Rýchlosť odpovede často rozhoduje o tom, či zákazníci nakúpia u vás alebo inde.

Úspech predaja vo vysokej miere závisí od zákazníckeho servisu. Kvalitou poskytovaného servisu vplývate na rozhodnutie zákazníka, či nakúpi u vás a stane sa lojálnym zákazníkom, alebo odíde ku konkurencii. Spokojnosť či nespokojnosť s poskytovanými službami sa podieľa na budovaní vašej značky. Rozhoduje i o tom, čo o vašom eshope zákazník napíše na fórum, sociálne siete alebo povie svojim známym.

V zahraničných prieskumoch až 77 % respondentov uvádza, že on-line chat pozitívne ovplyvňuje ich postoj k predajcovi. On-line chat na monitore, dáva zákazníkom možnosť získať okamžitú pomoc od skutočného človeka. Pridajte On-line chat na web a získate neoceniteľnú pomoc pre vašu značku.

5. Práca na mobilných zariadeniach

Stúpajúci trend nákupu cez mobilné zariadenia prináša prirodzenú selekciu eshopov. Internetoví užívatelia mobilných zariadení požadujú eshop, v ktorom pomocou mobilu nakúpia rovnako pohodlne a jednoducho ako cez PC.

Ak chcete prevádzkovať úspešný eshop, prejdite na responzívny dizajn. Zákazníci ho už nielen očakávajú, ale požadujú.

Štatistiky hovoria, že viac ako 43 % spotrebiteľov používajúcich na nákup mobilné zariadenie, navštívi po negatívnom zážitku z nakupovania cez mobil stránky konkurenta. Viac ako 41 % kupujúcich nedokončí nákup na mobilnom zariadení, pretože je náročné, napríklad zadať informácie o kreditnej karte.

Skontrolujte si na rôznych typoch mobilných zariadení, ako sa váš eshop zobrazuje a ako funguje. Vytvorte používateľom mobilných zariadení skvelé podmienky k nákupu vo vašom eshope.

Chcete úspešný eshop? OPRAVTE nedostatky vo vašom eshope

Z pohľadu majiteľa eshopu sa niektoré požiadavky a očakávania zákazníkov môžu zdať bezvýznamné. Možno budete tvrdiť, že ich očakávania sú vysoké. Možno sú, ale ak chcete predávať, chcete mať dostatok objednávok, prispôsobte obchod potrebám a požiadavkám zákazníkov. Nedajte zákazníkom dôvod odísť a nič nekúpiť. Pre vás bezvýznamný detail môže znamenať pre zákazníka veľkú prekážku v nákupe. Budujte úspešný eshop, ktorý splní očakávania kupujúcich.

Aké sú vaše skúsenosti? Podeľte sa s nimi v komentároch.

PREČÍTAJTE SI TIEŽ:

Poskytovať alebo neposkytovať doručenie zdarma?

7 jednoduchých tipov, ako neprísť o zákazníka v e-shope

Jednoduchý trik, ako upútať zákazníka

E-book ZDARMA-popisky-do-clankov-opt
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *