Chyby, ktoré zabíjajú váš e-shop (2. časť)

Zoznam chorôb našich e-shopov je dlhý a dá sa na ne pozerať z rôznych hľadísk. Minulý týždeň som sa v článku Chyby, ktoré zabíjajú váš e-shop (1. časť) venoval elementárnym chybám, ktoré sa opakujú v slovenských e-shopoch. V tomto článku nájdete ďalšie chyby, s ktorými som sa stretol . Zámerne uvádzam tie, ktoré je možné odstrániť veľmi jednoducho. Ďalším často sa vyskytujúcim nedostatkom v oblasti marketingu e-shopov sa budem podrobnejšie venovať v inom článku.

Výpočet chýb je dlhý, ale uvedomte si, že aj 1 bod z tohto zoznamu vás pripravuje o zákazníkov a objednávky.

Ťažkopádna navigácia

Jednoduchý objednávkový proces je pre nakupovanie v e-shope z pohľadu zákazníka veľmi dôležitým prvkom. Uistite sa, že zákazník jednoducho a ľahko prejde vaším e-shopom až po odoslanie objednávky. Myslite na to, že nie všetci zákazníci sú technicky zdatní a nie všetci zákazníci majú skúsenosti s nakupovaním. Požiadajte rodinu, priateľov rôznej vekovej kategórie, aby zrealizovali objednávku vo vašom e-shope. Následne sústreďte svoju pozornosť na najviac problémové úseky.

Chýba obsah

Veľa majiteľov e-shopov podceňuje obsah na svojich weboch. Tvrdenie, ale veď ľuďom sa to nechce čítať, je výhovorkou, ako ospravedlniť svoje návyky a pohodlie. Zákazník nechce u vás len nakúpiť, hľadá odpovede na svoje otázky, potrebuje poradiť a vyriešiť svoj problém. Nepomôžete mu vy, odchádza tam, kde mu poriadia a tam nakúpi. A stránky z malým množstvom obsahu – textu neschvaľuje ani Google.
Ak chcete predávať, zaplňte svoj e-shop kvalitným pre zákazníka relevantným obsahom. Ponúknite zákazníkom i Google priateľskú stránku a dajte im to, čo chcú.

Chudobný popis produktov

K fatálnym chybám v on-line obchode patrí doslova úbohý popis k predávaným produktom. Je až neuveriteľné, ako veľa obchodníkov očakáva od zákazníkov, že si kúpia „ mačku vo vreci“.

Pozrite sa na svoje texty k produktom z pohľadu zákazníka. Dodávateľ vás informuje o novinke v ponuke, ale poskytne vám len 1 fotografiu produktu. Samozrejme očakáva od vás, že tovar kúpite.

Kúpili by ste si tento tovar bez toho, aby ste mali všetky informácie, ktoré potrebujete k nákupu? Urobíte nákup bez toho, aby ste presne vedeli, ako tovar funguje, aký je veľký, ako sa ovláda, z čoho sa skladá, aké výhody vám kúpa prinesie?

Ak poznáte svojich zákazníkov, viete, aké majú časté otázky, ktoré parametre ich najviac zaujímajú, čo a prečo rozhoduje o ich kúpe. Pri písaní textov k produktom si skúste predstaviť zákazníka na 2.strane telefónnej linky a vašou úlohou je mu produkt, o ktorý má záujem popísať. Dobre popísaný produkt a silná výzva k akcii môže mať veľký vplyv na zákazníka vložiť tovar do košíka a zrealizovať nákup.

Poznámka: Nekopírujte texty od konkurencie, neuspokojte sa s popisom produktov od dodávateľa. Tvorte vlastné originálne texty. Budujete nimi dôveru, podporujete SEO a Google vás odmení lepšou pozíciou vo vyhľadávači.

Na stránke e-shopu chýbajú referencie od zákazníkov

Hodnoteniami od zákazníkov, ktorí už u vás nakúpili, zvyšujete dôveryhodnosť svojho e-shopu a majú veľkú moc ovplyvniť nerozhodného kupujúceho. Využite všetky hodnotenia od zákazníkov, napríklad z porovnávačov tovaru, bazárových portálov, vašej Facebook stránky či e-mailovej komunikácie a umiestnite ich v e-shope na viditeľné miesto. Pozitívne skúsenosti zákazníkov sú tým najlepším odporúčaním pre váš biznis.

Bez uvedenia hodnoty

Vždy, keď prídem do pre mňa neznámeho internetového obchodu s cieľom minúť zarobené peniaze, prvá vec, ktorú riešim, je, čo mi obchod ponúka iné ako 1 000 ďalších podobných e-shopov.

Prečo by som mal nakupovať vo vašom e-shope? Ak táto informácia nie je výstižne uvedená na úvodnej strane, do 5 sekúnd som preč.

Uveďte zákazníkom jedinečný dôvod, prečo majú nakúpiť práve u vás. Máte všetok tovar ihneď k odoslaniu? Ste najlacnejší? Poskytujete na tovar 3-ročnú záručnú dobu?

Ak existuje niečo špecifické vo vašom e-shope, uistite sa, že to má zákazník priamo na očiach, aby do 5 sekúnd pochopil hodnotu, ktorú poskytujete.

E-shop neponúka nákup bez registrácie

Ako asi viete, nákup bez registrácia je čím ďalej bežnejší. Žijeme v rýchlo sa meniacom svete s množstvom netrpezlivých ľudí, ktorí chcú mať tovar teraz. Ak nákup vo vašom e-shope je možný len po registrácii, je najvyšší čas to zmeniť. Na 2. strane, pri nákupe bez registrácie majú kupujúci menej času váhať či tovar kúpia alebo nie, a tak budete mať menej opustených košíkov.

Odoslaním tovaru to končí

Tovar odoslaný a môžem relaxovať. Chyba! Po odoslaní objednávky a jej doručení sa uistite, či je zákazník spokojný. Aj pri akomkoľvek malom probléme sa snažte situáciu riešiť k spokojnosti zákazníka, lebo nikdy neviete či sa 7€ hodnota nákupu časom nezvýši na sumu končiacu napríklad dvomi nulami. A nezabudnite si pýtať hodnotenie.

Ako možno viete, vediem spoločnosť, ktorá pomáha majiteľom e-shopov a webových stránok zlepšiť svoje pozície v konkurenčnom prostredí. 99  % našich klientov chce mať viac zákazníkov, premeniť návštevníkov na zákazníkov a získať lojálnych zákazníkov.

Prevádzkovať internetový obchod je drina, ale bez ohľadu na to, koľko práce a úsilia ste už vynaložili, aj malé nedostatky a chyby môžu byť veľkými sabotérmi vášho úspechu. Veľká časť majiteľov internetových obchodov si však na odstránenie nedostatkov nevie nájsť čas.

Pri budovaní on-line podnikania si stanovte priority. Uvedomte si, že v silnej konkurencii musíte byť pre zákazníka niečím výnimočným.

A kde nájsť čas?

Moja odpoveď znie: „Nikdy nebudete mať čas, ak si ten čas sami neurobíte.“

 

 

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *