Prečo potrebujete firemný blog

Ako podnikateľ máte širokú škálu možností na zvýšenie návštevnosti, generovanie kontaktov a tiež ohromné príležitosti, ako získať zákazníkov. Naučte sa ich využívať vo svoj prospech. Začnite, napríklad firemným blogom. Firemný blog patrí k najpopulárnejším a veľmi efektívnym prvkom, ktoré sa podieľajú na úspechu podnikania na internete.

Aké výhody, vám prinesie firemný blog?

Zlepšuje SEO

Väčšina ľudí dnes používa pri hľadaní akejkoľvek potrebnej informácie vyhľadávače. Slováci predovšetkým „gúglia“ na Googli. Vzhľadom k tomu, že väčšina z nás pri vyhľadávaní informácií sa nedostane ďalej ako na 2.stranu vyhľadávača, stáva sa pre firmy kľúčovou práve pozícia v Googli.

Lepšie pozície v Googli môžete získať blogovaním, pravidelným uverejňovaním relevantného obsahu na vašej webovej stránke.

  • Pravidelná a konzistentná komunikácia vedie k zlepšeniu výsledkov vo vyhľadávaní. Vyhľadávače si cenia nový a hodnotný obsah. Posunutie vo výsledkoch vyhľadávania sa následne odzrkadlí vo zvýšení návštevnosti stránky.
  • Príspevky môžete optimalizovať pomocou správnej hustoty kľúčových slov, pridávaním tagov atď.
  • Zoberte si na pomoc interné linkovanie. Prepájajte medzi sebou články s podobným obsahom.
  • Pamätajte na to, že každý článok nesie v sebe potenciál byť zdieľaný na iných webových stránka, blogoch a sociálnych sieťach.

Pravidelným uverejňovaním príspevkov v blogu podporujete rast kvality vášho SEO.

Publikovaním článkov môžete získať návštevnosť z vyhľadávania i na kľúčové slová, na ktoré ste sa vôbec nezamerali. V textoch článkov sa môže nachádzať množstvo kombinácií kľúčových slov, ktoré vyhľadávač nájde a zaradí do výsledkov vyhľadávania.

firemny-blog-seo_opt

Firemný blog zlepšuje SEO

Obsah = návštevnosť

Čím viac obsahu máte na vašej web stránke, tým viac návštevnosti vám môže priviesť. Čím vyššia návštevnosť, tým vyššia pravdepodobnosť, že predáte viac.

Buduje dôveru a pomáha prekonať strach z nákupu

Presvedčiť potenciálnych zákazníkov k nákup dokážete získaním ich dôvery. Pri nákupe cez internet potenciálny zákazník bojuje so strachom z nákupu. Rieši otázku vašej dôveryhodnosti, spoľahlivosti.

Ľudia potrebujú mať pri nákupe istotu. Skôr ako minú svoje peniaze a kúpia výrobok alebo službu, chcú vedieť, či ste spoľahlivá firma. Tiež ich zaujíma, či nákup vyrieši ich problém alebo vylepší ich život. Skúmajú kvalitu vášho podnikania, vašu odbornosť.

Dôveru potenciálnych zákazníkov nezískate okamžite ani automaticky. Zvyčajne to trvá nejaký čas. Budovanie dôvery vo váš biznis je dlhodobý proces. Ak chcete prosperovať, investujte doň dostatok času, energie i úsilia.

Blog poskytuje skvelý základ pri „ stavbe“ dôvery. Bez ohľadu na odvetvie, v ktorom podnikáte využite firemný blog. Ukážte potenciálnym zákazníkom, čo vaša firma prináša. Presvedčte ich, že svojmu podnikaniu naozaj rozumiete.

Písaním o produktoch, službách, poskytnutím rád, odpovedaním na otázky vyvolávate u čitateľa záujem. Môže sa inšpirovať a vaše slová ho môžu presvedčiť.

Prezentuje spoľahlivosť

Pravidelným písaním a publikovaním článkov prezentujete svoju spoľahlivosť. Publikujte kvalitné články s relevantným obsahom pravidelne. Pravidelnou publikáciou udržujete pozornosť čitateľov. Pre udržanie záujmu vašich čitateľov uverejňujte niekoľko kvalitných článkov za mesiac.

Nespoliehajte sa na uverejnenie nekvalitných článkov a na publikovanie článkov raz za pár mesiacov. Takýto postup môže byť kontraproduktívny a môže vyvolať u internetových používateľov zmiešané až negatívne pocity.

Z tohto dôvodu odporúčam pridávať na web stránku blog len v tom prípade, ak plánujete blogovať pravidelne a nie raz či dvakrát za rok.

Firemný blog vytvára komunitu verných zákazníkov

Úspešné firmy opierajú svoj úspech a prosperitu na komunite verných zákazníkov. Skupina lojálnych zákazníkov tvorí základ vášho podnikania. Prináša ďalšie obchody a šíri dobre meno firmy.

Na výber máte niekoľko spôsobov, ako vytvoriť komunitu lojálnych zákazníkov. Ak medzi nimi chýba firemný blog, pridajte ho ako jeden z pracovných nástrojov.

Príspevky v blogu disponujú jednou z úžasných vlastností. Umožňujú čitateľom pridať vlastný komentár. Týmto spôsobom sa čitatelia podieľajú na tvorbe originálneho obsahu vášho webu.

Komentármi čitateľov získavate priestor na vytvorenie vzťahu medzi vami a čitateľmi. Aktívnym zapájaním čitateľov prostredníctvom komentárov postupne vytvárate vlastnú komunitu. Aktívni účastníci diskusie opakovane navštevujú vašu stránku, aby zistili, čo je nové.

firemny-blog-komunita-opt

Zistíte názory a potreby vašich zákazníkov, získate rýchlu spätnú väzbu

Prostredníctvom otázok a komentárov v blogu získate názory zákazníkov.
Dostanete informácie o tom, čo robíte dobre a čo by ste mali robiť lepšie. Komentáre vám ukážu, čo zákazníkom chýba, čo nevedia, čo by uvítali, s čím sú spokojní či nespokojní.

Dostanete spätnú väzbu priamo z prvej ruky, od ľudí, na ktorých vám záleží – vašich zákazníkov. Prostredníctvom komentárov získate objektívny pohľad o vašom podnikaní. Ukážu vám, či kráčate po správnej ceste.

Cenovo dostupný

Do prevádzkovania firemného blogu investujete minimum. Ak vytvárate obsah sami a blog máte v rámci existujúceho firemného webu, vaším jediným výdavkom bude váš čas.

Ak sa aj rozhodnete najať pre písanie článkov profesionála, vaše náklady sú stále relatívne nízke v porovnaní s inými marketingovými technikami.

Firemný blog ako finančne nenáročný marketingový nástroj viete použiť aj v prípade, že vaša spoločnosť patrí svojou veľkosťou a objemom finančných prostriedkov k malým či stredným spoločnostiam.

Verím, že vás tento článok inšpiroval a o firemnom blogu už uvažujete ako o strategickom marketingovom nástroji.  Ak potrebujete pomôcť s návrhom a implementáciou vášho blogu, či písaním článkov, kontaktujte nás. Ochotne vám poradíme a pomôžeme.

POTREBUJETE PORADIŤ? SPÝTAJTE SA.

PREČÍTAJTE SI TIEŽ:

Tvorte obsah, ktorým zákazníkov upútate

Čo by ste mali vedieť o content marketingu

5 krokov, ako vytvoriť efektívny obsah

 

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *