Prečo potrebujete obsahový marketing?

Viete, aký je rozdiel medzi normálnou webovou stránkou a webovou stránkou s vypracovaným obsahovým marketingom? Klasické webové stránky sú nudné, pre zákazníka nezaujímavé. Pokiaľ chcete internetových užívateľov upútať, zvýšiť počet zákazníkov i objednávok, potrebujete obsahový marketing.

Content marketing  alebo obsahový marketing radíme k marketingovým technikám. Účelom obsahového marketingu je vytváranie a distribúcia cenného, relevantného a konzistentného, teda jednoliateho obsahu. Takto vytvorený obsah má zreteľne definovaný cieľ, ktorým je prilákanie a získanie presne určeného publika zákazníkov.

magnet-na-zakaznikov-opt

 

Snáď ešte dôležitejšie, ako pochopiť, čo obsahový marketing je, musíte si uvedomiť, prečo je obsahový marketing potrebný pre vaše podnikanie. Na začiatok musíte pochopiť nákupný cyklus.

Nákupný cyklus pozostáva zo 4 krokov:

1. krok nákupného cyklu začína v podvedomí zákazníka. U zákazníka vzniká potreba niečo vlastniť. V tejto fáze však zákazník nepozná riešenie, ako naplniť svoju potrebu.

V 2. kroku zákazník hľadá riešenie. Začína realizovať prieskum, aby uspokojil svoju potrebu. Napríklad pri rozhodnutí kúpiť auto začína realizovať prieskum. Zisťuje, aké typy áut, aké značky ponúka trh.

3. krok zákazník zvažuje. Porovnáva ponuku so svojimi potrebami. Selektuje rôzne výrobky od rôznych dodávateľov. Potrebuje získať istotu, že sa rozhodne pre kvalitný produkt za rozumnú cenu.

4. krokom je rozhodnutie kúpiť. Zákazník zrealizuje objednávku/ kúpu produktu.

Tradičná reklama dosahuje úspech, ak osloví potenciálneho zákazníka v nákupnej fáze v 3. a 4 kroku. Teda v čase, keď už zákazník rozmýšľa o kúpe. Ale pokiaľ u zákazníka nevznikla potreba ku kúpe, klasickú reklamu zvyčajne ignoruje. Ľudia pod tlakom veľkého množstva reklamných kampaní prechádzajú do štádiá, keď sa klasickej reklame vyhýbajú.

Obsahový marketing sa líši od akejkoľvek inej formy reklamy alebo marketingu jedným kľúčovým slovom „hodnotný“ obsah. Content marketing zohráva rozhodujúcu úlohu v prvých 2 krokoch nákupného cyklu. Vzdeláva spotrebiteľov, dostáva do povedomia produkt, o kúpe ktorého zákazník pôvodne ani neuvažoval. Cieľom obsahového marketingu je poskytnúť, čo najvyššiu hodnotu obsahu vašej cieľovej skupine.
Obsahovým marketingom poskytujete riešenia na „problém“, ktorý potenciálny zákazník rieši.

Potenciálny klient nájde váš obsah, nájde v ňom cennú hodnotu a dospeje k presvedčeniu výrobok zakúpiť. Obsahový marketing na rozdiel od klasickej reklamy pôsobí na zákazníka bez vyvíjania nátlaku tovar zakúpiť. K rozhodnutiu tovar zakúpiť nasmerujete zákazníka premysleným a prepracovaným obsahovým marketingom.

Obsahom budujete od začiatku nákupného cyklu u zákazníka dôveru pre vašu značku. Dôveryhodnosť firmy patrí k rozhodujúcim faktorom vplývajúcim na rozhodnutie produkt zakúpiť u vás.

Tajomstvo úspechu je v hodnote, ktorú internetovým užívateľom dáte prostredníctvom obsahu. Nemusíte zo svojho rozpočtu minúť ani cent na reklamu, ak poskytnete potenciálnym zákazníkom cenné informácie. Ak neviete, ako zvýšiť hodnotu obsahu, opýtajte sa vašich zákazníkov, aký obsah je pre nich zaujímavý a užitočný.

carovny-obsah-kniha-opt

Načerpajte inšpiráciu pre tvorbu obsahu na vašu webovú stránku.

Infografika

Pri tvorbe obsahu sa čoraz väčšej obľube teší infografika. Jedná sa o publikovanie tých najdôležitejších informácií v grafickej podobe. Jej cieľom je podať komplexný pohľad na problematiku v obmedzenom čase. Prostredníctvom príbehu poskytnúť zrozumiteľne, prehľadne a v potrebnej kvalite podstatné informácie. Infografiku môžete použiť, napríklad pri popise kategórie „O nás“, pri popise postupu vašej práce, či tak, ako to urobili napríklad na stránke kivvi.sk.

info-kivvi-ukazka

Zdroj: kivvi.sk

Takto tvorený obsah vám môže pomôcť dosiahnu skvelé výsledky. Pri tvorbe infografiky môžete osloviť profesionálov alebo vyskúšať si ju sami pomocou on-line nástrojov (napr. Piktochart, alebo Infogr.am).

infografika-ukazka-nahlad1

 

Podcasty

V našich končinách málo používaný spôsob šírenia obsahu sú podcasty. Sú to multimediálne záznamy, ktoré autor umiestňuje na internet v podobe súborov, najčastejšie vo formáte MP3, na ktoré odkazuje na webových stránkach. Tieto súbory si užívateľ môže stiahnuť do svojho počítača, mobilného telefónu, RSS čítačky a tam si ich prehrať.

Podcast poskytuje ďalší spôsob opakovaného využitia obsahu na podporu predaja. Určite aj vy máte rôznorodú skupinu zákazníkov. Existujú ľudia, ktorí dávajú prednosť čítaniu, iní pozeraniu videa a ďalší počúvaniu. Podcast ponúka ďalší spôsob, ako osloviť novú skupinu ľudí. Môžeme ho chápať aj ako alternatívny mediálny kanál na šírenie vášho obsahu.

Videá

I keď sa zdá tvorba videa náročná, vyskúšajte video zaradiť do obsahového marketingu. Na začiatok môžete natočiť, napríklad video o činnosti vašej spoločnosti.

ako-vyuzit-video-ukazka

 

Content marketing poskytuje ďalšie výhody tým, že podporuje ďalšie on-line marketingové kanály. Content marketing poskytuje obsah pre sociálne médiá a prispieva k vylepšeniu SEO. Vytvára prirodzené spätné odkazy. Budovaním dobrého obsahu vylepšujete prirodzene svoje pozície vo vyhľadávačoch.
Ak zameriavate pozornosť na vylepšenie SEO a svojich pozícií vo vyhľadávačoch, začnite s budovaním kvalitného, cenného relevantného obsahu.

Investícia do obsahového marketingu vám môže priniesť fenomenálne výsledky. Väčšina firiem sa nevenuje reálnemu obsahovému marketingu a to je dôvod začať s ním ihneď, aby ste získali výhodu. Dajte nám vedieť, keď začnete.

PORADÍME VÁM

PREČÍTAJTE SI TIEŽ:

Jednoduchý trik, ako upútať zákazníka

Ak chcete predávať, musíte poznať nákupné správanie

7 praktických rád, ako sa presadiť v konkurenčnom prostredí

E-book ZDARMA-popisky-do-clankov-opt
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *