Tvorte obsah, ktorým zákazníkov upútate

Zaujať pozornosť internetových užívateľov v záplave ponúk na internete je náročné. Napriek tomu existuje jednoduchý spôsob, ako upútať pozornosť návštevníkov práve na vašu webovú stránku. Aký obsah zákazníci hľadajú? Akým obsahom pritiahnete zákazníkov?

Zákazníci prahnú po obsahu, ktorý je pre nich relevantný, dôveryhodný a zrozumiteľný. Kvalitný, hodnotný a dôveryhodný obsah pomáha pri budovaní lojality zákazníkov. Zabezpečte si kvalitný obsah založený na otázkach reálnych užívateľov.

  • Zbierajte otázky zákazníkov pri osobnom kontakte, telefonátoch, mailovej komunikácii.
  • Venujte pozornosť otázkam na sociálnych sieťach i v rôznych diskusiách.
  • Zrealizujte prieskumy spokojnosti.
  • Sústreďte sa na recenzie zákazníkov.
  • Počúvajte zákazníkov na veľtrhoch či výstavách.

Zhromažďujte otázky zákazníkov a vytvorte si z nich zoznam. Zoznam otázok je prvý krok na ceste k vášmu úspechu. Odmena, ktorá vás čaká v cieli, môže byť obrovská.

Ako tvoriť obsah a upútať zákazníkov v 4 krokoch nákupného procesu?

Z dôvodu veľkej konkurencie, spotrebitelia starostlivo zvažujú nákupy a výber obchodu. Pri písaní obsahu myslite na 4 kroky nákupného procesu, ktorými zákazník prechádza. V každom kroku zákazník rieši iný problém. Kladie iné otázky. Jeho otázky sa vynárajú počas celej fázy nákupného procesu. Typ otázok závisí od toho, ako ďaleko je v procese nákupu.

Na začiatku sa kupujúci pýta:

    Mám problém?
    Aký je vážny?
    Potrebujem niečo zmeniť/urobiť?

Otázky mnohých zákazníkov sa v 1. fáze nákupu podobajú. Môžeme ich označiť ako krok č. 1.

Vy teraz sformulujte odpovede, ktorými „nafúknete“ problém zákazníka v jeho očiach. Ak zákazník uviazne v 1. kroku, často sa stáva, že si udrží stav status quo.

Pomôžte vašimi odpoveďami zákazníkovi pochopiť, že jeho súčasný stav je neprijateľný a pokiaľ ho nebude riešiť, jeho problém narastie. Ukážte mu veľkosť jeho problému a načrtnite, ako časom narastie. Vymenujte všetky náklady, ak problém odsunie na neskôr. Zamerajte pozornosť na plytvanie jeho časom. Popíšte finančné výhody, ak začne riešiť problém teraz.

Odhaľte prednosti riešenia problému v súčasnosti, popíšte riešenie v neskoršom období. Ale pozor, vyhnite sa dramatizovaniu dôsledkov, lebo to nie je riešenie problému. Priložte k riešeniu problému zlepšenie budúcnosti.

Vymaľujte zákazníkom obraz krajšej budúcnosti. Pokiaľ je to možné, oznámte zákazníkom niečo, čo ešte nevedia o svojom probléme. Pripojte riešenie problému, napríklad popisom kľúčových ukazovateľov na zlepšenie výkonnosti alebo zvýšenie komfortu.

Poukážte na príležitosti, ktoré sa mu otvoria, ak problém vyrieši. Dostanete sa tak do pozície zákazníkovho sprievodcu na ceste riešenia jeho problému.

Dokážte zákazníkovi správnymi odpoveďami, že zachovanie súčasného stavu je mizernou voľbou. Doveďte odpoveďami zákazníka k rozhodnutiu výrobok, službu zakúpiť.

Toto je začiatok cesty, ako zo zákazníka urobiť kupujúceho zákazníka.

V 2. kroku očakávajte otázky typu:

Ktorý výrobok alebo služba funguje lepšie?
Ako viem najlepšie porovnať výkon, vyhotovenie, funkcie produktu?
Ako porovnáva cenu a hodnotu. Mám sa zamerať na cenu alebo na celoživotnú hodnotu?
Aký je rozdiel medzi dostupnými možnosťami? Čo majú produkty spoločné? V čom sa líšia?

Pridajte odpovede na tieto otázky. Odpovedajte podobne ako v 1. kroku, ale rozvíjajte vaše odpovede. Zamerajte sa na odlíšenie vášho produktu či služby. Porovnajte alternatívne produkty. Uľahčite proces nákupu a rozhodovania kupujúcim v maximálne možnej miere. Ak to neurobíte, potenciálny zákazník pôjde hľadať odpovede inde a vy ste tým pádom prišli o kupujúceho zákazníka.

Z kroku č. 2 nasmerujte kupujúcich ku kroku č.3.

Potenciálny zákazník už chce dokončiť riešenie svojho problému, ale potrebuje si overiť vaše tvrdenia. Skúma recenzie. Číta diskusné fóra. Hľadá na sociálnych sieťach či v médiách.

Nenechajte zákazníka odísť z vašej web stránky a poskytnite mu tieto informácie priamo u vás.

Finálnou fázou nákupného procesu je realizácia nákupu. V 4. kroku zameriava zákazník svoju pozornosť na otázky poštovného, doby dodania, spôsob dodania, vrátenia tovaru, záručnej doby, záručného i pozáručného servisu.

Zosumarizujte vaše odpovede na najčastejšie otázky týkajúce sa fungovania a prevádzky vášho podnikania. Zabráňte situácii, keď by sa zákazník musel zahrať na detektíva a stratil množstvo času hľadaním odpovedí po vašej webovej stránke.

Ponúknite zákazníkom kompletnú sadu otázok a odpovedí s riešením vo všetkých 4 krokoch.

Tento druh obsahu priťahuje pozornosť zákazníkov. Rieši ich potreby a zabezpečuje, že sa k vám opäť vrátia.

Na záver ešte niekoľko poznámok:

Skôr než začnete predávať, ponúknite zákazníkom pomoc

Vždy odpovedajte na všetky ich otázky. Ak začnete predávať skoro, zákazníka môžete vydesiť a odíde bez nákupu. Budujte vašu dôveryhodnosť.

Pochopte problém, ktorý zákazník rieši

Skôr, ako sa sústredíte na predaj, pochopte problém, ktorý zákazník rieši. Ak poskytnete obsah, ktorý skutočne osloví zákazníkov a ich potreby, získate náskok pred 80 % vašej konkurencie.

Buďte výstižný

Podľa posledných prieskumov, sa pozornosť internetového užívateľa scvrkla na 7-8 sekúnd. Za 7 -8 sekúnd potrebujete upútať pozornosť a „zabodovať“.

Obsah si rozvrhnite do niekoľkých úrovní

Najdôležitejšia je prvá, v ktorej potrebujete získať pozornosť internetového užívateľa. Navrhnite si obsah tak, aby ste v 7 sekundách dokázali udržať pozornosť zákazníka. Potom ponúknite dlhší obsah a budujte si so zákazníkom vzťah.

Vždy hovorte jazykom vašich zákazníkov

Nerozprávajte ako odborník. Uistite sa, že váš obsah kupujúci chápe, rozumie mu. Zmätení zákazníci zvyčajne odídu a vy ostanete bez predaja. Vysokú čítanosť si zabezpečíte, ak budete písať jazykom bežne používaným širokým okruhom vašich zákazníkov.

Ak sa rozhodnete použiť štatistické údaje, zverejnite ich, napríklad vo forme grafov, infografík…

Vaše otázky, podnety napíšte do komentáru pod článok. Bol článok pre vás užitočný? Podeľte sa s ním s vašimi priateľmi.

PORADÍME VÁM

PREČÍTAJTE SI TIEŽ:

Prečo potrebujete firemný blog

Čo by ste mali vedieť o content marketingu

Jednoduchý trik, ako upútať zákazníka

E-book ZDARMA-popisky-do-clankov-opt

 

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *